במסגרת פרויקט "רשת הנשים המובילות", קיים מרכז מוסאוא ביום שישי, 12.6, את המפגש השני של התוכנית בהשתתפות 27 נשים מיישובים ערביים שונים. המפגש נערך כחלק ממאמצי המרכז לבניית רשת מנהיגות נשית וחיזוק תפקידן של נשים בהובלת שינוי חברתי באמצעות פעולה קהילתית מאורגנת.
המפגש כלל סדנה אינטראקטיבית שהנחה ג'אבר עסאקלה, אשר עסקה במושגי מנהיגות שיתופית וארגון קהילתי. הסדנה התמקדה בפיתוח מיומנויות המשתתפות בבניית קשרים, בניתוח אתגרים חברתיים ובהפיכת רעיונות ליוזמות מעשיות המבוססות על צורכי הקהילות המקומיות שלהן.
במהלך המפגש נוצר מרחב לדיאלוג ולחשיבה משותפת בין המשתתפות, אשר דנו בסוגיות ובאתגרים שונים העומדים בפני נשים והחברה הערבית. המשתתפות החלו בגיבוש רעיונות ראשוניים ליוזמות קהילתיות שניתן יהיה לפתח בהמשך התוכנית, במטרה לחזק את מעמדן של נשים כמנהיגות וכבעלות השפעה בזירה הציבורית ובתהליכי קבלת החלטות.
עוד הודגש במפגש תפקידן המרכזי של נשים בבניית רשתות תמיכה ושיתופי פעולה קהילתיים, לצד חשיבותה של עבודה מאורגנת ביצירת שינוי חברתי ובפיתוח מענים לאתגרים המקומיים.
תוכנית "שת הנשים המובילות" מתקיימת זו השנה השנייה ברציפות ביוזמת **מרכז מוסאוא**, בשיתוף קרן פרידריך אברט והאיחוד האירופי. מטרת התוכנית היא לפתח מנהיגות נשית מקומית, להגביר את השתתפותן של נשים בחיים הציבוריים ולתמוך בהובלת יוזמות קהילתיות המקדמות שינוי ממשי ובר-קיימא בחברה הערבית.






